Inklúzió, integráció

Mai szóhasználatban az integrált oktatás „a tanulásban valamely oknál fogva akadályozott (pl. fogyatékosság, képességzavar, szociális hátrány) gyermekek együttes, a lakóhelyhez közeli nevelését, oktatását jelent.
A gyógypedagógiai szempontú integráció a sajátos nevelési igényű gyermekeknek és tanulóknak az épek (másképpen „többségi”) óvodáiban, alapfokú, középfokú oktatási intézményeiben, illetve a felsőoktatás intézményeiben megvalósuló nevelése, oktatása, képzése megfelelő feltételek biztosítása mellett.

Élet-Vezetés

Auti gyermekkel semmi nem úgy megy, mint egy neurotipikussal, a taborozas sem. Vagy mégis...? Kati nénivel és csapatával tényleg minden megoldható, ami, valljuk be, nem kis teljesítmény... 

Két gyermekünk van, kisiskolás autista és óvodás neurotipikus. Jó testvérek, toleránsak, szeretettel bánnak egymással. A táborozás során viszont igen nagy meglepetést okoztak, azt hittem, nem fognak tudni így meglepni.